SKAT, REGNSKAB & REVISION
Revisorfirmaet Ødegård ApS
Har du brug for rådgivning fra en revisor til din virksomhed ?
Step 1 - Udfyld formularen
Step 2 - Vi kontakter dig telefonisk
Step 3 - Du modtager et gratis tilbud
I virksomhedens værdikæde er der de primære og sekundære aktiviteter. De primære er virksomhedens motor og det der generer omsætningen. De sekundære aktiviteter er støtte aktiviteter som virksomhedens økonomisystem og de menneskelige ressourcer i økonomifunktionen.
Det er økonomifunktionen der danner grundlag for virksomhedens økonomistyring og måling af indtjening. Ligeledes skal økonomifunktion indsamle tilstrækkelig data for, at kunne udarbejde et eksternt regnskab, indberette moms og indgive skatteoplysninger på oplysningsskemaet.
Når man ser på virksomhedens interessenter, så udløser alle interessenter transaktioner ud og ind i virksomheden. Det er transaktioner der alle skal registreres i økonomisystemet, og efterfølgende passerer de virksomhedens bank.
I den forbindelse er mange manuelle arbejdshandlinger økonomi funktionen varetager og derfor er det interessent, at kigge på optimeringen af økonomifunktionens traditionelle arbejdsgange fra manuelle processer til lidt mere digitale.
Det er uundgåeligt at fjerne alle menneskelige ressourcer til håndtering af økonomi funktionen, men for udvalgte kategorier i virksomhedens interessent gruppe, kan det måske op til 90-95 % af transaktionerne digitaliseres.
Der findes også andre applikationer der tager det skridtet videre, hvor applikationen tilbyder automatiske overførsel til netbanken. Ved denne løsning vil den ansvarlige betalingsgodkender via en app på mobilen skulle godkende betalingerne.
Ved at have Pleo som løsning, kan alle medarbejder have et kort, hvorved man undgår den løbende rejseafregning, medarbejderudlæg over lønnen. Mængden af bilag der mistes bør også blive signifikant mindre og dertil vil det kunne forbedre virksomhedens mulighed for at løfte moms- og skattefradrag.
Dette giver en effektiv debitorstyring og vil forbedre likviditeten for en hver virksomhed eller forening der har brug for et gældende setup.
Den anden problemstilling storebuddy også løser er de indbetalinger virksomheden modtager, der kommer fra forskellige betalingskanaler, der alle modregner deres ydelse (gebyrer) i udbetalingen til virksomheden, som kan volder problemer i afstemningen.
Optimering af handel i udenlandsk valuta
November First ”International service payment” er et Dansk start-up der tilbyder gennemsigtighed på udlands betalinger. Denne kender kursen øjeblikket og gebyrer vil for nogen være lavere end det de betaler i deres bank.
For virksomheder med mange udenlandske betalinger kan dette være et godt alternativ til den eksisterende løsning i virksomhedens nuværende bankarrangement. November First’s løsning tilbyder ligeledes, at returnere betalingsdata retur til bogføringssystemet.